Generelle oplysninger
MessyWeekend ApS
CVR-nr: 39202247
Købmagergade 3A, 4. sal, 1150 København K
hello@messyweekend.com
Telefonnummer: +45 42410202
 
Betaling
www.messyweekend.com er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
Vi tager ikke kortgebyrer. Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
 
Det er muligt at betale med følgende betalingsmuligheder på www.messyweekend.com
* Mastercard
* AMEX
* VISA
* Apple Pay
 
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
Fragt
Forud for alle transaktioner på www.messyweekend.com gives muligheden for at vælge gratis hjemmelevering med track and trace.
Levering til Danmark foregår med Royal Mail og der forventes en normal leveringstid på 3-6 hverdage. Der kan dog forventes et par dages ekstra leveringstid til ikke-brofaste øer.
 
Fortrydelsesret  
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hello@messyweekend.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
  
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 
Varen sendes til:
MessyWeekend
Købmagergade 3A, 4. sal
1150 København K
Att: Retur
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
 
Uafhentede pakker:
Hvis vi modtager en pakke, som ikke er blevet afhentet hos Post Danmark/GLS, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostninger herfor.
 
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
 
Varen sendes til:
MessyWeekend
Købmagergade 3A, 4. sal
1150 København K  
Att: Retur
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
 
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 
Persondatapolitik  
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Messyweekend ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. 
 
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
 
Den dataansvarlige på https://messyweekend.com er Messyweekend ApS.  
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
 
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på: hello@messyweekend.com
 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hello@messyweekend.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - www.ec.europa.eu/odr
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.09.2018
 
Standardfortrydelsesformular
 
Til:
www.messyweekend.dk
Købmagergade 3A, 4.
1150 København K
E-mail: hello@messyweekend.com
 
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
__________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________     
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________________
Forbrugerens adresse:  ____________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________      
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)