VORES HISTORIE

KVALITETSBRILLER FOR EVIGT OG FOR ALLE

I 2018 startede vi MESSYWEEKEND™ af en helt simpel årsag.

Efter at have studeret eyewear-industrien i månedsvis, fandt vi ud af, at de fleste brands vi kendte, optikerkæder og fabrikker, alle var ejet af samme virksomhed. Et italiensk selskab, der sidder på mere end 70% af eyewear-industrien.

Det blev samtidig tydeligt for os, at der var et enormt mismatch mellem brillernes kostpris og den pris, de blev solgt for til forbrugeren. Dét ville vi gerne lave om på og derfor blev MESSYWEEKEND™ skabt.

MESSYWEEKEND’s grundoverbevisning handler om, at luksusbrillestel, solbriller og sportsbriller i allerhøjeste kvalitet ligeledes skal være tilgængelige til de allerbedste priser. Det er vores kerne, og vi går ikke på kompromis.

Når du vælger MESSYWEEKEND™, får du et håndværk – du betaler bare ikke ekstra for det.

KOMPROMISLØST HÅNDVÆRK OG GARANTERET KVALITET

Vores briller er lavet af de absolut bedste materialer, der findes.

Vi bruger de stærkeste hængsler, der sikrer at stængerne forbliver stive. Vi bruger de bedste linser, der sikrer fuld UV400 A+B-beskyttelse og optimal optisk klarhed - og så har vores sportsbriller endda vores egenudviklede højkontrast linseteknologi.

Vores acetatbriller er lavet i hånden, og vi designer alting selv på vores kontor i hjertet af København. 

Vi kunne snildt blive ved med at forklare om detaljerne, men som vi ved, viser handlinger mere end ord. Derfor har vi livstidsgaranti på alle vores acetatstel. Ingen tomme løfter - kun reelle garantier.

For at opretholde vores høje kvalitetsstandarder besøger vi regelmæssigt vores produktionspartnere for at sikre, at både håndværket og arbejdsforholdene stemmer overens med vores værdier.

Vores briller er designet til at få dig til at føle dig godt tilpas både indeni og udenpå. 

ET GLOBALT BRAND MED EN LOKAL FORANKRING

Siden den spæde start i et loftslokale på Købmagergade i København, er brandet vokset.

Vi har altid haft en drøm om at udfordre de allerstørste spillere i verden, og vi har brugt mange kræfter på at etablere os globalt.

I dag er MESSYWEEKEND™ til stede på mere end 35 markeder i verden. Fra Danmark til Vietnam, Paris til New York, fra modebutikker til online-shops. Vi er i mere end 1000 forhandlere verden over, heriblandt nogle af de mest ikoniske butikker, du kan finde: Selfridges, Harvey Nichols, Illum, Magasin du Nord, Intersport m.fl.

Vi driver vores egne online-shops i seks forskellige lande på lokalsprog, og vores hjemmesider har mere end 19 millioner besøgende hvert år. Vi driver også to af vores egne butikker i Lyngby og i Georgien – og åbner snart de næste i rækken. Og vi er kun lige begyndt. 

Vores ambition er at blive det største ”affordable luxury” eyewear-mærke i verden. Vi vil være vores generations Ray-Ban; et brand som ikke kun er det foretrukne mærke for os, men også bliver vores børnebørns.

GØRE EN FORSKEL

Store ambitioner kommer ikke uden forpligtelser, og vi har hele tiden været bevidste om, at vi ikke kan tage uden at give.

Derfor har vores Clean Oceans-program været med os lige fra starten - selv i de mange år, hvor vi ikke tjente en krone.

Siden 2018 og til den dag i dag har hvert eneste køb af et MESSYWEEKEND-produkt - hos en forhandler eller hos os - betydet et bidrag til opsamlingen af plastik fra verdenshavene.

I dag foregår det gennem en NGO, som ved hjælp af lokal arbejdskraft opsamler plastik i naturen. Vores community har til dato fjernet mere end 260 tons plastik, og tallet fortsætter med at stige.

Dét, måske mere end noget andet, er vi vildt stolte af.

Tak til jer

Det har været en lang rejse indtil nu. Det har været dyrt (spørg bare vores investorer), og det har krævet blod, sved og tårer.

Det tager tid at skabe et globalt eyewear-brand i en traditionel industri, der er domineret af mange kapitaltunge spillere.

Derfor er vi evigt taknemmelige for alle jer, der allerede har støttet os, og dig, som måske overvejer det. Tusind tak.